Σε διαδικασία πώλησης το e-Shop
Της Ρόης Χάικου
Σε προχωρημένες συζητήσεις με στρατηγικό επενδυτή και fund εντός και εκτός Ελλάδας βρίσκεται η e-Shop σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την οικονομική της θέση και τη ρευστότητά της.
Η διοίκηση της εταιρείας μάλιστα, βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού προκειμένου να συζητήσει με υποψήφιους επενδυτές και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν οι θετικές εξελίξεις αναμένονται ακόμη και μέσα στον Ιούνιο.
Τις πληροφορίες του Capital.gr επιβεβαίωσε ο γενικός διευθυντής και εκ των ιδρυτών της εταιρείας, κ. Απόστολος Αποστολάκης, αναφέροντας ότι "υπάρχουν συζητήσεις με Έλληνα και ξένο υποψήφιο για την είσοδό του ως στρατηγικού επενδυτή".
Η διοίκηση της εταιρείας μελετά δύο εναλλακτικές: είτε την πώληση μειοψηφικού πακέτου της εταιρείας, είτε την εκχώρηση ακόμη και πλειοψηφικής συμμετοχής και του management. Η απόφασή της, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα εξαρτηθεί από το οικονομικό ύψος της συμφωνίας, καθώς το e-Shop, όπως σύσσωμος σχεδόν ο κλάδος της πληροφορικής και των δικτύων τεχνολογίας, αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της κάμψης της κατανάλωσης.
Η εταιρεία μέχρι πριν από λίγο καιρό βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις με ελληνική τράπεζα για την έκδοση ομολογιακού δανείου (είχε πάρει ανάλογο δάνειο από την Alpha Bank τετραετούς διάρκειας ύψους 2,5 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2010). Ωστόσο οι καθυστερήσεις που υπήρξαν στην επίτευξη της σχετικής συμφωνίας ώθησαν την διοίκηση να αναζητήσει άλλους τρόπους χρηματοδότησης.
Η e-Shop επιδιώκει να αντλήσει ρευστότητα ώστε να καλύψει ανοίγματα προς τους προμηθευτές της και να τονώσει τις πωλήσεις της. Στην αγορά έχουν κυκλοφορήσει εδώ και καιρό οι πληροφορίες περί δυσκολίας της εταιρείας, η οποία συμπλήρωσε 13 χρόνια παρουσίας στην αγορά, να ανταποκριθεί σε ένα μέρος των υποχρεώσεών της, ωστόσο η κατάσταση κρίνεται διαχειρίσιμη, σε ένα οικονομικό περιβάλλον που ούτως ή άλλως δεν βοηθά τις επιχειρήσεις, αντίθετα δοκιμάζει τις αντοχές τους.
Καλά πληροφορημένες πηγές σημείωναν πως το πρόβλημα για την e-Shop παρουσιάστηκε μετά την απόφαση ασφαλιστικών εταιρειών να σταματήσουν τη δραστηριότητα της ασφάλισης πιστώσεων από τις αρχές του 2011 με αποτέλεσμα να "ψαλιδιστούν" τα πιστωτικά όρια πολλών επιχειρήσεων έναντι των προμηθευτών τους. Ως αποτέλεσμα σειρά πληρωμών έμειναν ανασφάλιστες, με τους προμηθευτές σε αρκετές περιπτώσεις να ζητούν την εξόφλησή τους και να μειώνουν το πλαφόν.
Στην αγορά κυκλοφορεί ότι η εταιρεία ήρθε σε συνεννόηση με την πλειονότητα των προμηθευτών της, ώστε να της δώσουν... πίστωση χρόνου για να καταβάλλει τα απαιτούμενα ποσά την περίοδο Ιουνίου - Ιουλίου, εκτιμώντας ότι μέχρι τότε θα έχει βρει τη ρευστότητα που χρειάζεται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ίδιο το e-Shop σε πρόσφατη ανακοίνωσή του σημείωνε ότι προέβη πέρυσι σε ουσιαστική αναδιάρθρωση, πετυχαίνοντας μειώσεις κόστους της τάξεως του 20%. Και περιμένει ότι αυτά τα αποτελέσματα θα φανούν στην εφετινή χρήση, εκτιμώντας ότι ο κύκλος εργασιών του το 2011 θα καταγράψει άνοδο τουλάχιστον κατά 10%.
πηγή:www.capital.gr
--more-->